Περί εναλλάκτη (δυναμό)
3 απαντήσεις
Σελίδα 1 από 1
Περί εναλλάκτη (δυναμό)
Θα σας αναφέρω κάτι που μου συνέβη πρόσφατα, ώστε να μην σας συμβεί και εσάς.
Αν έχετε προσέξει το alternator (δυναμό) του Νiva δυστυχώς είναι τοποθετημένο χαμηλά του κινητήρα και ακριβώς από κάτω από τις σωληνώσεις του κινητήρα
που έχουν σχέση με το κύκλωμα ψύξης. Τα κολάρα όταν στάζουν στις συνδέσεις τους, στάζουν αφού κρυώσει ο κινητήρας, έτσι αν κάποιο κολάρο αρχίσει να στάζει,
θα γίνει όταν το Νιβα είναι παρκαρισμένο και αν τύχει και είναι από τις συνδέσεις προς τον θερμοστάτη η προς την αντλία νερού με τον θερμοστάτη, το παραφλού θα στάξει
και θα πέσει ακριβώς εκεί που είναι το alternator, και μάλιστα ακριβώς εκεί που είναι η πλακέτα με τις ανορθωτικές διόδους.
Αποτέλεσμα? κάποια στιγμή μια δίοδος θα βραχυκυκλώσει, και δεν φτάνει ότι δεν θα φορτίζει το alternator, αλλά θα ξεφορτιστεί εντελώς και η μπαταρία μέσα από αυτή!
Έτσι το πρωϊ που θα πάτε να ξεκινήσετε το Νιβα, θα διαπιστώσετε ότι η μπαταρία θα είναι νεκρή!
Αν περάσει από το μυαλό σας ότι φταίει το alternator και όχι η μπαταρία, τότε περιορίσατε τα έξοδα στο μισό, αλλοιώς και μπαταρία θα αγοράσετε, και αφού διαπιστώσετε ότι η βλαβη
είναι στο alternator, θα πληρώσετε ηλεκτρολόγο να το επισκευάσει!
Και όλα αυτά επειδή έσταζε λίγο παραφλού ένα από τα κολάρα πάνω από το alternator!
Λύση: Κόβετε ένα κομμάτι από λαστιχένιο πατάκι ώστε να καλύψει κατά 180 μοίρες το πάνω μέρος του alternator και το στερεώνεται με ένα χοντρό δεματικό!
Για όσους έχουν alternator ISKRA:
1) εδώ είναι η σελίδα της εταιρίας ISRA
2) εδώ είναι ο κατάλογος με τα ανταλλακτικά ISKRA WEB Catalogue
Για το Νiva 1.7 (από τον web catalogue)
Technical Data
Product Alternator
Aftermarket P/N IA0498
Voltage 14 V
Current 80 A
OEM P/N 11.201.498
Description AAK5105
Fixing L/d/R 56/8.2/86
Angle of fixing flange (α) R10°
Over belt diameter (DM) 65 mm
Belt width (b) 9.7
Pulley overhang (Z) 25.6 mm
Spare parts 11.201.498 AAK5105 14V 80A
Pos. Spare Part P/N Description
2 16.906.349 Drive end bracket
3 16.906.345 Bearing είναι το "6303" η το "Β17-102"
4 16.350.068 Stator
5 15.300.696 Through fixing bolt
6 16.361.303 Rotor
7 16.906.351 Pulley
9 16.906.347 Bearing είναι το "6003"
10 16.903.314 Rectifier σε Mobiletron είναι το RK-01
11 16.908.839 Rear end bracket
13 15.420.838 Protecting cover
15 16.915.221 Regulator σε Mobiletron είναι το VR-IK02
Αυτά, αχρείαστα να είναι.....
ΥΓ: Ψάχνοντας βρήκα πως ήταν κάποτε τα alternator του Niva, καθαρόαιμα "χωμάτινα"
δείτε παρακάτω:
τις φωτογραφίες αυτές τις βρήκα ΕΔΩ,
το μόνο "αρνητικό" είναι ότι είναι μόνο 55Α/14V,
ενώ τα Niva 1.7 φοράνε 80Α /14V
Αν έχετε προσέξει το alternator (δυναμό) του Νiva δυστυχώς είναι τοποθετημένο χαμηλά του κινητήρα και ακριβώς από κάτω από τις σωληνώσεις του κινητήρα
που έχουν σχέση με το κύκλωμα ψύξης. Τα κολάρα όταν στάζουν στις συνδέσεις τους, στάζουν αφού κρυώσει ο κινητήρας, έτσι αν κάποιο κολάρο αρχίσει να στάζει,
θα γίνει όταν το Νιβα είναι παρκαρισμένο και αν τύχει και είναι από τις συνδέσεις προς τον θερμοστάτη η προς την αντλία νερού με τον θερμοστάτη, το παραφλού θα στάξει
και θα πέσει ακριβώς εκεί που είναι το alternator, και μάλιστα ακριβώς εκεί που είναι η πλακέτα με τις ανορθωτικές διόδους.
Αποτέλεσμα? κάποια στιγμή μια δίοδος θα βραχυκυκλώσει, και δεν φτάνει ότι δεν θα φορτίζει το alternator, αλλά θα ξεφορτιστεί εντελώς και η μπαταρία μέσα από αυτή!
Έτσι το πρωϊ που θα πάτε να ξεκινήσετε το Νιβα, θα διαπιστώσετε ότι η μπαταρία θα είναι νεκρή!
Αν περάσει από το μυαλό σας ότι φταίει το alternator και όχι η μπαταρία, τότε περιορίσατε τα έξοδα στο μισό, αλλοιώς και μπαταρία θα αγοράσετε, και αφού διαπιστώσετε ότι η βλαβη
είναι στο alternator, θα πληρώσετε ηλεκτρολόγο να το επισκευάσει!
Και όλα αυτά επειδή έσταζε λίγο παραφλού ένα από τα κολάρα πάνω από το alternator!
Λύση: Κόβετε ένα κομμάτι από λαστιχένιο πατάκι ώστε να καλύψει κατά 180 μοίρες το πάνω μέρος του alternator και το στερεώνεται με ένα χοντρό δεματικό!
Για όσους έχουν alternator ISKRA:
1) εδώ είναι η σελίδα της εταιρίας ISRA
2) εδώ είναι ο κατάλογος με τα ανταλλακτικά ISKRA WEB Catalogue
Για το Νiva 1.7 (από τον web catalogue)
Technical Data
Product Alternator
Aftermarket P/N IA0498
Voltage 14 V
Current 80 A
OEM P/N 11.201.498
Description AAK5105
Fixing L/d/R 56/8.2/86
Angle of fixing flange (α) R10°
Over belt diameter (DM) 65 mm
Belt width (b) 9.7
Pulley overhang (Z) 25.6 mm
Spare parts 11.201.498 AAK5105 14V 80A
Pos. Spare Part P/N Description
2 16.906.349 Drive end bracket
3 16.906.345 Bearing είναι το "6303" η το "Β17-102"
4 16.350.068 Stator
5 15.300.696 Through fixing bolt
6 16.361.303 Rotor
7 16.906.351 Pulley
9 16.906.347 Bearing είναι το "6003"
10 16.903.314 Rectifier σε Mobiletron είναι το RK-01
11 16.908.839 Rear end bracket
13 15.420.838 Protecting cover
15 16.915.221 Regulator σε Mobiletron είναι το VR-IK02
Αυτά, αχρείαστα να είναι.....
ΥΓ: Ψάχνοντας βρήκα πως ήταν κάποτε τα alternator του Niva, καθαρόαιμα "χωμάτινα"
δείτε παρακάτω:
τις φωτογραφίες αυτές τις βρήκα ΕΔΩ,
το μόνο "αρνητικό" είναι ότι είναι μόνο 55Α/14V,
ενώ τα Niva 1.7 φοράνε 80Α /14V
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Απ: Περί εναλλάκτη (δυναμό)
dimitris_tl έγραψε:Λύση: Κόβετε ένα κομμάτι από λαστιχένιο πατάκι ώστε να καλύψει κατά 180 μοίρες το πάνω μέρος του alternator και το στερεώνεται με ένα χοντρό δεματικό!
Δημήτρη οκ να βάλουμε λαστιχένιο πατάκι πάνω στο δυναμό. Δεν υπάρχει πρόβλημα με θερμοκρασίες? Το λαστιχένιο πατάκι δε θα λυώσει?? Δε θα μυρίσει? Το δυναμό δε χρειαζεται να αναπνέει κιόλας? Αν κλείσουμε τις τρυπούλες από πάνω δε θα υπάρχει πρόβλημα? Δυναμό iskra φοράω.
Απ: Περί εναλλάκτη (δυναμό)
Ειδικό Μονωτικό Βερνίκι
Οχι διότι το λάστιχο από το πατάκι δεν εφάπτεται πλήρως με τις τρύπες ώστε να τις κλείσει , υπάρχει αρκετός χώρος από κάτω να κυκλοφορεί ο αέρας, από τα εσωτερικά Fan του alternator, για αυτό το λόγο το δεματικό τοποθετείται στο σώμα εκεί που είναι πίσω από τα "αυτιά" που πιάνουν οι βίδες και δεν υπάρχουν τρύπες εξαερισμού. Εξάλλου τον καλύπτει από επάνω μόνο, από κάτω και από πίσω είναι ελεύθερο! Απλά εμποδίζει το παραφλού αν στάξει να πάει μέσα στα ανορθωτικά!
Η άλλη λύση είναι αφού κάνεις γεν επισκευή , να πάρεις το Ειδικό Μονωτικό Βερνίκι για περιελίξεις και μετασχηματιστές και με ένα πινελάκι να περάσεις όλα τα ανορθωτικά διόδια και το κύκλωμα στην πλακέτα εκτός από εκεί που συνδέονται οι ακροδέκτες με το κύκλωμα του αυτοκινήτου...
Έχει επεξεργασθεί από τον/την dimitris_tl στις Τετ Δεκ 26, 2012 2:34 pm, 5 φορές συνολικά
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Απ: Περί εναλλάκτη (δυναμό)
Δημήτρη σαν αυτό το δυναμό είχαν τα 1600αρια το οποίο όμως ήταν 42Α και είχε εξωτερικό αυτόματο.
dimitris_patra- Αριθμός μηνυμάτων : 130
Ημερομηνία εγγραφής : 11/01/2012
Τόπος : Πάτρα
Απ: Περί εναλλάκτη (δυναμό)
Ναι Δημήτρη, λογικό είναι να ήταν εντελώς κλειστού τύπου επειδή ευρίσκεται σε τόσο χαμηλό σημείο στον κινητήρα σε συνάρτηση με τον ρόλο του αυτοκινήτου......
αλλά δυστυχώς σιγά σιγά το έκαναν ποιο συμβατικό από πριν....
Εγώ πάντως στην μάσκα που είχε από κατασκευής, η πλευρά που είναι το alternator ήταν εντελώς ελεύθερη, καλό μεν για να αερίζεται, αλλά κακό δε σε περίπτωση που μπεις σε λασπόνερα και βούρκο!
Εγώ κατασκεύασα από λαμαρίνα ένα καπάκι και έκλεισα την οπή όπως ακριβώς είναι κλεισμένη η οπή στη μάσκα από την μεριά του οδηγού αντίστοιχα,
Μέχρι στιγμής, εδώ και οκτώ χρόνια δεν μου έχει χαλάσει το alternator από υπερθέρμανση, και όποτε περάσω από λάσπες, λασπόνερα και βούρκο, το alternator και ο ιμάντας κίνησης είναι πεντακάθαροι από λάσπες.....
αλλά δυστυχώς σιγά σιγά το έκαναν ποιο συμβατικό από πριν....
Εγώ πάντως στην μάσκα που είχε από κατασκευής, η πλευρά που είναι το alternator ήταν εντελώς ελεύθερη, καλό μεν για να αερίζεται, αλλά κακό δε σε περίπτωση που μπεις σε λασπόνερα και βούρκο!
Εγώ κατασκεύασα από λαμαρίνα ένα καπάκι και έκλεισα την οπή όπως ακριβώς είναι κλεισμένη η οπή στη μάσκα από την μεριά του οδηγού αντίστοιχα,
Μέχρι στιγμής, εδώ και οκτώ χρόνια δεν μου έχει χαλάσει το alternator από υπερθέρμανση, και όποτε περάσω από λάσπες, λασπόνερα και βούρκο, το alternator και ο ιμάντας κίνησης είναι πεντακάθαροι από λάσπες.....
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Απ: Περί εναλλάκτη (δυναμό)
Όταν επισκεύασα το alternator του Niva που ήταν ISKRA έβαλα στον πάγκο και το "μαμά" Ρώσικο και διαπίστωσα τις εξείς
διαφορές που βλέπεται στην εικόνα.
Από τον στάτορα του ISKRA έρχονται έξι αγωγοί που ανά δύο είναι το κάθε τριφασικό τύλιγμα
τα οποία τα συνδέει σε διάταξη αστέρα στην πλακέτα που είναι τα ανορθωτικά. Οι έξι αγωγοί είναι κολλητοί στην πλακέτα και χρειάζεται
κολλητήρι 100 με 150 Watt, ενώ στο Ρώσικο, είναι συνδεδεμένα σε αστέρα τα τυλίγματα πάνω στον στάτορα και έρχονται τρεις αγωγοί
οι οποίοι είναι με ακροδέκτες και δεν χρειάζονται κόλλημα πάνω στην πλακέτα.... Οι δε τρεις αγωγοί είναι από το κάθε τριφασικό τύλιγμα,
ενώ η κοινή τους σύνδεση σε αστέρα δεν χρησιμοποιείται, για αυτό τον λόγο δεν υπάρχουν οι ανορθωτές και το κύκλωμα που φαίνεται
"γαλάζιο" στην φωτογραφία.
Τέλος σε μερικά δυναμό ISKRA υπάρχει και μια τρίτη έξοδος "W" η οποία έρχεται κατευθείαν από το ένα τύλιγμα του στάτορα που έχει εναλασόμενη
τάση με συχνότητα ευθέως ανάλογη των στροφών που περιστρέφεται ο ρότορ και χρησιμοποιείται για έξοδος προς στροφόμετρο ( στο Νίβα 1.7 δεν χρησιμοποιείται )
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Απ: Περί εναλλάκτη (δυναμό)
Σήμερα πέρασα την πλακέτα με τα ανορθωτικά με το ειδικό μονωτικό
βερνίκι (ELECTROTEK 428) που σας έλεγα ποιο πάνω, χρειάζεται περίπου 3 ώρες μέχρι
να στεγνώσει και πιθανόν να περάσω δυο η τρία χέρια συνολικά,
ώστε να πραγματοποιηθεί πλήρης αδιαβροχοποίηση του κυκλώματος.
Το βερνίκι "δουλεύεται" εύκολα με ένα πινελάκι και χρειάζεται διαλυτικό
Νίτρου για να ξεπλύνετε το πινέλο.
Δεν χρειάζεται αραίωση πριν την χρήση!
Και μπορείτε να το αγοράσετε από καταστήματα που πουλάνε υλικά
για περιελίξεις και μετασχηματιστές...
Περισσότερα για το βερνίκι εδώ: http://www.hydroton.gr/el/ABD55E62/
Υψηλής ποιότητας ηλεκτρομονωτικό βερνίκι.
Προτεινόμενη χρήση
Είναι κατάλληλο για τον « εν ψυχρώ » εμποτισμό πηνίων ηλεκτροκινητήρων, γεννητριών,
ηλεκτρομαγνητών καθώς και ηλεκτρονικών στοιχείων Πληροί τις απαιτήσεις των διεθνών
προδιαγραφών I.E.C. 93, 243 και 250.Είναι απόλυτα ανθεκτικό σε νερό και υγρασία, σε λάδια
και γράσα καθώς και σε ψυκτικά υγρά. Έτσι ενδείκνυται η χρήση του για τον εμποτισμό
κινητήρων ψυκτικών μηχανημάτων.
Ηλεκτρικές Ιδιότητες
Ειδική αντίσταση ρ > 6,44 x 10 –12 OHM/M
Διηλεκτρική σταθερά 50 Hz 5,58 100 KHz 4,99
Εφαπτόμενη απωλειών 0,0004
Συσκευασία
1 Lt
Επίσης καλό είναι να υπάρχει ένας αγωγός γείωσης, "ground strap", όπως αυτό στην εικόνα που να συνδέεται από την βίδα που σφίγγει το "κόντρα" του
alternator με την πολλαπλή όπου εκεί συνδέεται ο αγωγός από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας, διότι η βάση του alternator δεν
διασφαλίζει ικανοποιητική αγωγιμότητα, με αποτέλεσμα να έχουμε πλημμελή φόρτιση της μπαταρίας, ειδικά όταν οι απαιτήσεις σε ρεύμα είναι μεγάλες....
Θα προσπαθήσω να περιγράψω την πορεία του ρεύματος από το "δυναμό" μέχρι την μπαταρία ώστε να δείτε τι μεσολαβεί,
ώστε να καταλάβετε γιατί είναι απαραίτητος ο αγωγός που περιέγραψα ποιο πάνω.
Λοιπόν
Θα αρχίσω από το εύκολο μέρος τον θετικό πόλο.
Αφού λοιπόν ανορθωθεί το ρεύμα από το τριφασικό τύλιγμα του στάτη του "δυναμό" φεύγει από τον χοντρή βίδα που είναι στο πίσω μέρος του "δυναμό" που ανήκει
στην πλακέτα με τους ανορθωτές, και πηγαίνει απευθείας στο θετικό πόλο της μπαταρίας!
αυτός είναι ο εύκολος δρόμος που δεν έχει απώλειες.
Ο δύσκολος δρόμος είναι αυτός από την μεριά του αρνητικού πόλου, και αυτός είναι που δεν φαίνεται και μας δημιουργεί προβλήματα, και συνεχίζω....
Αφού λοιπόν ανορθωθεί το ρεύμα από το τριφασικό τύλιγμα του στάτη στο δυναμό από τους ανορθωτές στην πλακέτα, "φεύγει" από εκεί που εφάπτεται και στηρίζεται η ανορθωτική πλακέτα
με το οπίσθιο μέρος του "δυναμό" με την βοήθεια των βιδών που την στηρίζουν, (1η σύνδεση), στην συνέχεια πηγαίνει στο εμπρόσθιο μέρος του δυναμό από τις (4) βίδες που σφίγγουν τα δυο μερη, (2η σύνδεση). Μετά περνάει στην βάση του "δυναμό", (3η σύνδεση), στην συνέχεια πηγαίνει από την βάση του "δυναμό" στο σώμα του κινητήρα, (4η σύνδεση). Από το σώμα του κινητήρα στο δικό μου Νιβα 1.7, πηγαίνει στην κεφαλή του κινητήρα, (5η σύνδεση) και από την κεφαλή του κινητήρα πηγαίνει από το δεξιό μπουζόνι που στηρίζει τον Νο1 αυλό της πολλαπλής εισαγωγής στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας, (6η σύνδεση)
Δηλαδή έχουμε να κάνουμε με έξι συνδέσεις μέχρι να φτάσει το "αρνητικό" ρεύμα, για να το πω με απλά λόγια, μέχρι τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας!!!
Αν λοιπόν, σε κάποια η ακόμα και σε άλλες συνδέσεις υπάρχει κακή αγωγιμότητα, εμποδίζεται τα φτάσει το ρεύμα στην μπαταρία και να την φορτίσει σωστά!
Για αυτό λοιπόν, συνδέουμε ένα χοντρό καλώδιο από το σώμα του "δυναμό" μέχρι τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας, η για να μην χρησιμοποιήσουμε μακρύ καλώδιο επειδή κοστίζει περισσότερο, το συνδέουμε εκεί ακριβώς που συνδέεται το καλώδιο που έρχεται από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας στο σώμα του κινητήρα η της πολλαπλής εισαγωγής!
Ελπίζω να έγινα κατανοητός
Έχει επεξεργασθεί από τον/την dimitris_tl στις Σαβ Φεβ 09, 2013 3:53 pm, 7 φορές συνολικά
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Απ: Περί εναλλάκτη (δυναμό)
Δημήτρη ωραία ιδέα και καταπληκτική δουλειά.......
dimitris_patra- Αριθμός μηνυμάτων : 130
Ημερομηνία εγγραφής : 11/01/2012
Τόπος : Πάτρα
Απ: Περί εναλλάκτη (δυναμό)
Μητσάρα σε ευχαριστώ πολύ!!!
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Απ: Περί εναλλάκτη (δυναμό)
Αν κάποιος αποφασίσει να κάνει αντικατάσταση των ανορθωτών και επισκευή στην πλακέτα (είναι κολλημένοι στους ακροδέκτες τους με ασημοκόλληση !!!)
μπορεί να τους βρει εδώ σε SEMICRON Fig 1 (http://www.datasheetarchive.com/files/semikron/skcweb/e/products/lpr_special_t.html#)
και καλό είναι να βάλει τους ανορθωτές με τα πολλά αμπερ όπως πχ από τον πίνακα τους BYP60A05 και BYP60A06 που είναι στα 60 Αμπέρ ο καθένας
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|