Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
+3
dimitris_tl
leonivas
MASTORAS
7 απαντήσεις
Σελίδα 1 από 2
Σελίδα 1 από 2 • 1, 2
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Φαντασου να ησουν και επαγγελματιας.
Απο τα πιο αξιολογα ποστ που εχω δει.
Απο τα πιο αξιολογα ποστ που εχω δει.
MASTORAS- Αριθμός μηνυμάτων : 57
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2010
Ηλικία : 58
Τόπος : aerovolo.gr
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Έμεινα άφωνος καθώς το διάβαζα.
Μπράβο σου σύντροφε. Συνέχιζε να ψάχνεσαι
για να μαθαίνουμε κι εμείς οι άσχετοι.
Μπράβο σου σύντροφε. Συνέχιζε να ψάχνεσαι
για να μαθαίνουμε κι εμείς οι άσχετοι.
leonivas- Αριθμός μηνυμάτων : 64
Ημερομηνία εγγραφής : 16/12/2010
Ηλικία : 60
Τόπος : Βολος
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Καλησπέρα και ευχαριστώ για τα καλά λόγια,
όλη η ιστορία ξεκίνησε επειδή στα οκτώ χρόνια που έχω το Νιβα είχα αλλάξει δύο πολ/στες και πάντα έπρεπε να έχω ένα εφεδρικό πάντα μαζί μου για παν ενδεχόμενο.
Στην πορεία της κατασκευής αντιμετώπισα πρόβλημα με παρασιτική αυτοταλάντωση λόγω υπερκρίσιμου μήκους καλωδιώσεων το οποίον διόρθωσα με τις σωστές γειώσεις με το σωστό μήκος αυτών και με τη χρήση θωρακισμένων καλωδίων για τους παλμούς από τον "εγκέφαλο". Αφού λειτούργησε σωστά πλέον το σύστημα διαπίστωσα στην πορεία εντυπωσιακή αύξηση της ροπής του Νιβα και πολύ καλύτερη ποιότητα καυσαερίων όπως επίσης και χαμηλώτερη κατανάλωση καυσίμου τα οποία βελτιώθηκαν ακόμα περισσότερο με την χρήση των πυκνωτών (επιμήκυνση της διάρκειας του σπινθήρα) και των μπουζί πλατίνας και με ελαφρώς καλύτερα καυσαέρια με τα μπουζί Ιριδίου!
Εάν το καλοσκευθείτε αυτό το σύστημα το χρησιμοποιούν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα που η κέθε πίπα στο κάθε μπουζί είναι συγχρόνως και πολ/στής, επίσης οι εξωλέμβιες έχουν για καθε μπουζί τον δικό του πολ/στή και φυσικά ο "Αμερικάνος" με το 4Χ4 ICON κάτι ξέρει που το χρησιμοποιεί..... Γιατί άραγε δεν χρησιμοποιούν ποιά το σύστημα του χαμένου σπινθήρα (wasted spark ignition) που χρησιμοποιεί και το Νίβα μας?
Εάν κάποιος θέλει να κατασκευάσει κάτι παρόμοιο πρέπει να προσέξει οπωσδήποτε τις προηδοποιήσεις που έχω γράψει, για να μην τα κάψει όλα μαζί και τον "εγκέφαλο" , επίσης μπορεί να χρησιμοποιήσεικαι διαφορετικά ignition modules τα οποία παίζουν ουσιαστικά το ρόλο του "διακόπτη" η της "πλατίνας" στη συγκεκριμένη εφαρμογή, πολύ απλά τα επιπλέον ποδαράκια που πιθανόν να έχουν πχ είσοδο για την ρύθμιση της γωνίας Dwel η είσοδο για την ρύθμιση του "αβανς" δεν θα τα χρησιμοποιήσει στην κατασκευή. Εγώ χρησιμοποίησα τα συγκεκεριμένα επειδή είχαν ακριβώς τις εισόδους που ήθελα και επιπλέον ήταν με φισσάκια που διευκολύνουν το γρήγορο "troubleshooting" Για χαμηλό κόστος τα υλικά για την κατασκευή μπορούν να βρεθούν από παλιατζήδες με Οπελ, διαφορετικά στα γνωστά καταστήματα ηλεκτρικών για αυτοκίνητα, "Τζαβάρας, Γκικας, Μαρκουλάκης κτλ"
όλη η ιστορία ξεκίνησε επειδή στα οκτώ χρόνια που έχω το Νιβα είχα αλλάξει δύο πολ/στες και πάντα έπρεπε να έχω ένα εφεδρικό πάντα μαζί μου για παν ενδεχόμενο.
Στην πορεία της κατασκευής αντιμετώπισα πρόβλημα με παρασιτική αυτοταλάντωση λόγω υπερκρίσιμου μήκους καλωδιώσεων το οποίον διόρθωσα με τις σωστές γειώσεις με το σωστό μήκος αυτών και με τη χρήση θωρακισμένων καλωδίων για τους παλμούς από τον "εγκέφαλο". Αφού λειτούργησε σωστά πλέον το σύστημα διαπίστωσα στην πορεία εντυπωσιακή αύξηση της ροπής του Νιβα και πολύ καλύτερη ποιότητα καυσαερίων όπως επίσης και χαμηλώτερη κατανάλωση καυσίμου τα οποία βελτιώθηκαν ακόμα περισσότερο με την χρήση των πυκνωτών (επιμήκυνση της διάρκειας του σπινθήρα) και των μπουζί πλατίνας και με ελαφρώς καλύτερα καυσαέρια με τα μπουζί Ιριδίου!
Εάν το καλοσκευθείτε αυτό το σύστημα το χρησιμοποιούν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα που η κέθε πίπα στο κάθε μπουζί είναι συγχρόνως και πολ/στής, επίσης οι εξωλέμβιες έχουν για καθε μπουζί τον δικό του πολ/στή και φυσικά ο "Αμερικάνος" με το 4Χ4 ICON κάτι ξέρει που το χρησιμοποιεί..... Γιατί άραγε δεν χρησιμοποιούν ποιά το σύστημα του χαμένου σπινθήρα (wasted spark ignition) που χρησιμοποιεί και το Νίβα μας?
Εάν κάποιος θέλει να κατασκευάσει κάτι παρόμοιο πρέπει να προσέξει οπωσδήποτε τις προηδοποιήσεις που έχω γράψει, για να μην τα κάψει όλα μαζί και τον "εγκέφαλο" , επίσης μπορεί να χρησιμοποιήσεικαι διαφορετικά ignition modules τα οποία παίζουν ουσιαστικά το ρόλο του "διακόπτη" η της "πλατίνας" στη συγκεκριμένη εφαρμογή, πολύ απλά τα επιπλέον ποδαράκια που πιθανόν να έχουν πχ είσοδο για την ρύθμιση της γωνίας Dwel η είσοδο για την ρύθμιση του "αβανς" δεν θα τα χρησιμοποιήσει στην κατασκευή. Εγώ χρησιμοποίησα τα συγκεκεριμένα επειδή είχαν ακριβώς τις εισόδους που ήθελα και επιπλέον ήταν με φισσάκια που διευκολύνουν το γρήγορο "troubleshooting" Για χαμηλό κόστος τα υλικά για την κατασκευή μπορούν να βρεθούν από παλιατζήδες με Οπελ, διαφορετικά στα γνωστά καταστήματα ηλεκτρικών για αυτοκίνητα, "Τζαβάρας, Γκικας, Μαρκουλάκης κτλ"
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Dimitris_TL έγραψε:Καλησπέρα και ευχαριστώ για τα καλά λόγια,
όλη η ιστορία ξεκίνησε επειδή στα οκτώ χρόνια που έχω το Νιβα είχα αλλάξει δύο πολ/στες και πάντα έπρεπε να έχω ένα εφεδρικό πάντα μαζί μου για παν ενδεχόμενο.
Στην πορεία της κατασκευής αντιμετώπισα πρόβλημα με παρασιτική αυτοταλάντωση λόγω υπερκρίσιμου μήκους καλωδιώσεων το οποίον διόρθωσα με τις σωστές γειώσεις με το σωστό μήκος αυτών και με τη χρήση θωρακισμένων καλωδίων για τους παλμούς από τον "εγκέφαλο". Αφού λειτούργησε σωστά πλέον το σύστημα διαπίστωσα στην πορεία εντυπωσιακή αύξηση της ροπής του Νιβα και πολύ καλύτερη ποιότητα καυσαερίων όπως επίσης και χαμηλώτερη κατανάλωση καυσίμου τα οποία βελτιώθηκαν ακόμα περισσότερο με την χρήση των πυκνωτών (επιμήκυνση της διάρκειας του σπινθήρα) και των μπουζί πλατίνας και με ελαφρώς καλύτερα καυσαέρια με τα μπουζί Ιριδίου!
Εάν το καλοσκευθείτε αυτό το σύστημα το χρησιμοποιούν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα που η κέθε πίπα στο κάθε μπουζί είναι συγχρόνως και πολ/στής, επίσης οι εξωλέμβιες έχουν για καθε μπουζί τον δικό του πολ/στή και φυσικά ο "Αμερικάνος" με το 4Χ4 ICON κάτι ξέρει που το χρησιμοποιεί..... Γιατί άραγε δεν χρησιμοποιούν ποιά το σύστημα του χαμένου σπινθήρα (wasted spark ignition) που χρησιμοποιεί και το Νίβα μας?
Εάν κάποιος θέλει να κατασκευάσει κάτι παρόμοιο πρέπει να προσέξει οπωσδήποτε τις προηδοποιήσεις που έχω γράψει, για να μην τα κάψει όλα μαζί και τον "εγκέφαλο" , επίσης μπορεί να χρησιμοποιήσεικαι διαφορετικά ignition modules τα οποία παίζουν ουσιαστικά το ρόλο του "διακόπτη" η της "πλατίνας" στη συγκεκριμένη εφαρμογή, πολύ απλά τα επιπλέον ποδαράκια που πιθανόν να έχουν πχ είσοδο για την ρύθμιση της γωνίας Dwel η είσοδο για την ρύθμιση του "αβανς" δεν θα τα χρησιμοποιήσει στην κατασκευή. Εγώ χρησιμοποίησα τα συγκεκεριμένα επειδή είχαν ακριβώς τις εισόδους που ήθελα και επιπλέον ήταν με φισσάκια που διευκολύνουν το γρήγορο "troubleshooting" Για χαμηλό κόστος τα υλικά για την κατασκευή μπορούν να βρεθούν από παλιατζήδες με Οπελ, διαφορετικά στα γνωστά καταστήματα ηλεκτρικών για αυτοκίνητα, "Τζαβάρας, Γκικας, Μαρκουλάκης κτλ"
Εντυπωσιάστηκα. Keep Walking.....
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Ευχαριστώ πολύ, τίποτα ...Admin έγραψε:
Εντυπωσιάστηκα. Keep Walking.....
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Τα συγχαρητηρια μου και απο εδω Dimitri TL.....Παρακολουθω τα post σου χρονια τωρα...οτι και να πω ειναι λιγα...Thanks!!!!
morths21- Αριθμός μηνυμάτων : 40
Ημερομηνία εγγραφής : 26/02/2010
Τόπος : Βυρωνας
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Ευχαριστώ πολύ....
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
SV1ANW de SV3PGX QSL 5\5......μας τάπωσες με τις κατασκευές σου
dimitris_patra- Αριθμός μηνυμάτων : 130
Ημερομηνία εγγραφής : 11/01/2012
Τόπος : Πάτρα
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Γειά χαρά σε όλους .
Η ιδέα που μου έδωσε ο Δημήτρης_tl έγινε πράξη σήμερα.
http://nivagr.forumotion.com/t6-topic#963
Με την πρώτη ευκαιρία θα γίνει μέτρηση καυσαερίων με ή χωρίς τον πυκνωτή για να δω την διαφορά.
Όπως επίσης και αν υπάρχει αισθητή διαφορά κατά την οδήγηση.
Δημήτρη σ'ευχαριστώ για την ιδέα που μου έδωσες. Έχω αγωνία για το αποτέλεσμα
Η ιδέα που μου έδωσε ο Δημήτρης_tl έγινε πράξη σήμερα.
http://nivagr.forumotion.com/t6-topic#963
Με την πρώτη ευκαιρία θα γίνει μέτρηση καυσαερίων με ή χωρίς τον πυκνωτή για να δω την διαφορά.
Όπως επίσης και αν υπάρχει αισθητή διαφορά κατά την οδήγηση.
Δημήτρη σ'ευχαριστώ για την ιδέα που μου έδωσες. Έχω αγωνία για το αποτέλεσμα
dimitris_patra- Αριθμός μηνυμάτων : 130
Ημερομηνία εγγραφής : 11/01/2012
Τόπος : Πάτρα
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Μπράβο Δημήτρη πάρα πολύ καλά το έφτιαξες!!! Περιμένω και εγώ να μου πεις πως είναι με την τροποποίηση αυτή και στα καυσαέρια...
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
dimitris_tl έγραψε:Μπράβο Δημήτρη πάρα πολύ καλά το έφτιαξες!!! Περιμένω και εγώ να μου πεις πως είναι με την τροποποίηση αυτή και στα καυσαέρια...
Μας έχεις πριζώσει τελείως με τις ιδέες σου φίλε........
Πω πωωωωωωω
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Γιώργο σε ευχαριστώ, το θέμα είναι ότι είναι με κάτι απλό, (ένα πυκνωτή) και με ελάχιστο κόστος επιμηκύνεται η διάρκεια του σπινθήρα και κάνει ποιο οικολογικό το αυτοκίνητο,
Είμαι περίεργος να δω την ανάλυση καυσαερίων στο Νίβα του Δημήτρη, με και χωρίς το πυκνωτή...
Και πραγματικά είμαι περίεργος να δω τι ανάφλεξη χρησιμοποιούν τα νέα Νίβα που έχουν προδιαγραφές Euro 4
Σχετικά με την διάρκεια του σπινθήρα, επειδή δεν μπορεί να αυξηθεί πέρα από ένα όριο, έχω σκεφτεί "πακέτα" σπινθήρων" αλλά επειδή οι κοινοί πολ/στες δεν μπορούν να αποδώσουν λόγω μαγνητικής υστέρησης, αντ αυτών να χρησιμοποιείς υψήσυχνα ρεύματα (RF) και να δημιουργούνται πακέτα σπινθήρων "RF" όπως γινόντουσαν στους σταθμούς στα μεσαία, αν είχες ασχοληθεί ποτέ....
Το βάζω σαν ιδέα όποιος είναι ηλεκτρονικός η ασχολείται με αυτά ας ασχοληθεί...
Αλλά το απόλυτο μπουζί θα είναι αυτό με ακτίνες λέηζερ που θα εκπέμπει τρεις δέσμες λέηζερ και θα ξεκινάει την ανάφλεξη του μίγματος από τρία διαφορετικά σημεία στον χώρο καύσης, ακόμα είναι στα εργαστήρια, αλλά όταν κυκλοφορήσει στο εμπόριο, δηλ όταν εξαντληθούν τα αποθέματα στις αποθήκες από μπουζί των μεγάλων εταιριών, και έχει λογική τιμή, θα μπω σε μεγάλες σκέψεις να το βάλω στο Νιβα...
Είμαι περίεργος να δω την ανάλυση καυσαερίων στο Νίβα του Δημήτρη, με και χωρίς το πυκνωτή...
Και πραγματικά είμαι περίεργος να δω τι ανάφλεξη χρησιμοποιούν τα νέα Νίβα που έχουν προδιαγραφές Euro 4
Σχετικά με την διάρκεια του σπινθήρα, επειδή δεν μπορεί να αυξηθεί πέρα από ένα όριο, έχω σκεφτεί "πακέτα" σπινθήρων" αλλά επειδή οι κοινοί πολ/στες δεν μπορούν να αποδώσουν λόγω μαγνητικής υστέρησης, αντ αυτών να χρησιμοποιείς υψήσυχνα ρεύματα (RF) και να δημιουργούνται πακέτα σπινθήρων "RF" όπως γινόντουσαν στους σταθμούς στα μεσαία, αν είχες ασχοληθεί ποτέ....
Το βάζω σαν ιδέα όποιος είναι ηλεκτρονικός η ασχολείται με αυτά ας ασχοληθεί...
Αλλά το απόλυτο μπουζί θα είναι αυτό με ακτίνες λέηζερ που θα εκπέμπει τρεις δέσμες λέηζερ και θα ξεκινάει την ανάφλεξη του μίγματος από τρία διαφορετικά σημεία στον χώρο καύσης, ακόμα είναι στα εργαστήρια, αλλά όταν κυκλοφορήσει στο εμπόριο, δηλ όταν εξαντληθούν τα αποθέματα στις αποθήκες από μπουζί των μεγάλων εταιριών, και έχει λογική τιμή, θα μπω σε μεγάλες σκέψεις να το βάλω στο Νιβα...
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Καλησπέρα....
Δημήτρη οι πρώτες εντυπώσεις είναι καλές.....έχω κάνει 30-40 km και βλέπω καλύτερο φόρτωμα από χαμηλές στροφές. Θέλω όμως να βρω τον χρόνο να πάω σε ένα ανηφορικό κομμάτι με κλειστές στροφές (εκεί κάνω τις δοκιμές μου όταν αλλάζω ρυθμίσεις στο καρμπιρατέρ, στο αβάνς κλπ)...για να έχω πιο καλύτερη άποψη, και φυσικά να μετρήσω και τα καυσαέρια....
Δημήτρη οι πρώτες εντυπώσεις είναι καλές.....έχω κάνει 30-40 km και βλέπω καλύτερο φόρτωμα από χαμηλές στροφές. Θέλω όμως να βρω τον χρόνο να πάω σε ένα ανηφορικό κομμάτι με κλειστές στροφές (εκεί κάνω τις δοκιμές μου όταν αλλάζω ρυθμίσεις στο καρμπιρατέρ, στο αβάνς κλπ)...για να έχω πιο καλύτερη άποψη, και φυσικά να μετρήσω και τα καυσαέρια....
dimitris_patra- Αριθμός μηνυμάτων : 130
Ημερομηνία εγγραφής : 11/01/2012
Τόπος : Πάτρα
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Μπράβο Δημήτρη, χαίρομαι ιδιαίτερα!!!!
Καλύτερο φόρτωμα στις χαμηλές στροφές, όπως γράφεις ,σημαίνει αύξηση της ροπής του κινητήρα που είναι λογικό με την καλύτερη καύση του μείγματος εξ'αιτίας της μεγαλύτερης διάρκειας σπινθήρα στα μπουζί... Θα δεις ότι και τα καυσαέρια θα είναι καλύτερα από πριν!
Καλύτερο φόρτωμα στις χαμηλές στροφές, όπως γράφεις ,σημαίνει αύξηση της ροπής του κινητήρα που είναι λογικό με την καλύτερη καύση του μείγματος εξ'αιτίας της μεγαλύτερης διάρκειας σπινθήρα στα μπουζί... Θα δεις ότι και τα καυσαέρια θα είναι καλύτερα από πριν!
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
dimitris_tl έγραψε:Μπράβο Δημήτρη, χαίρομαι ιδιαίτερα!!!!
Καλύτερο φόρτωμα στις χαμηλές στροφές, όπως γράφεις ,σημαίνει αύξηση της ροπής του κινητήρα που είναι λογικό με την καλύτερη καύση του μείγματος εξ'αιτίας της μεγαλύτερης διάρκειας σπινθήρα στα μπουζί... Θα δεις ότι και τα καυσαέρια θα είναι καλύτερα από πριν!
....... ....... χαίρεσαι ιδιαίτερα.......λογικό είναι να χαίρεσαι όταν οι πατέντες σου έχουν αποτέλεσμα!!!!
dimitris_patra- Αριθμός μηνυμάτων : 130
Ημερομηνία εγγραφής : 11/01/2012
Τόπος : Πάτρα
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Δημήτρη
Αθήνα- Κύμη 245 χιλμ κατανάλωσα 22,62 λίτρα με μέγιστη ταχύτητα 100 χιλμ/ωρα και (70-80) χιλμ/ώρα στην Εύβοια. Δηλαδή 8.8 λίτρα /100 χιλμ Ο πυκνωτής βοηθάει πολύ μαζί με το απαλό γκάζι....
Αθήνα- Κύμη 245 χιλμ κατανάλωσα 22,62 λίτρα με μέγιστη ταχύτητα 100 χιλμ/ωρα και (70-80) χιλμ/ώρα στην Εύβοια. Δηλαδή 8.8 λίτρα /100 χιλμ Ο πυκνωτής βοηθάει πολύ μαζί με το απαλό γκάζι....
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Εδώ είναι στο εργαστήριο, τα αποτελέσματα που έχει στον σπινθήρα, η σύνδεση παράλληλα με την υψηλή τάση του πολλαπλασιαστή, ενός πυκνωτή (κενού) 50pF / 20Kv.
Φαίνεται καθαρά πόσο δυναμώνει ο σπινθήρας με την παρουσία του πυκνωτή στο κύκλωμα της υψηλής τάσης.
Μειονεκτήματα:
1) Κατασκευαστικά, ο πυκνωτής είναι ογκώδης,
2) υψηλή τάση στο ένα άκρο του,
3) έντονη ακτινοβολία RF που μπορεί να κάψει την ηλεκτρονική ανάφλεξη η και τον εγκέφαλο...
Βέβαια για όσους θέλουν να το επιχειρήσουν υπάρχουν και κεραμικοί πυκνωτές υψηλής τάσης μέχρι και 50KV σε διάφορες τιμές χωρητικότητος, στο διαδίκτυο όπως η εταιρία εδώ και οι οποίοι είναι σημαντικά μικρότερου μεγέθους από τους αντίστοιχους πυκνωτές κενού...
Επίσης μπορεί να φτιαχτούν στον τόρνο "πιπες" για τα μπουζί που να έχουν 50pF χωρητικότητα, η μπουζοκαλώδια με θώρακα που να παρουσιάζουν 50 pF χωρητικότητα επίσης με υλικά κατάλληλης διηλεκτρικής σταθεράς για την υψηλή τάση των μπουζί ....
Στο πείραμα συνδέθηκε ένας πυκνωτής 50pF παράλληλα με το δευτερεύον τύλιγμα του πολ/στή, την υψηλή τάση, με τα αποτελέσματα που είδες.
Ο παραλληλισμός του πυκνωτή δημιουργεί ένα κύκλωμα συντονισμού Τόμσον με την αυτεπαγωγή "L" του τυλίγματος της υψηλής του πολ/στή και "C" τα 50pF χωρητικότητας του πυκνωτή. Περισσότερες λεπτομέρειες για το κύκλωμα TOMSON , εδώ http://skara.di.uoa.gr/communication_systems/transparency/antenna_chapter_1_2011_final.pdf και εδώ http://www.ekfe.gr/portal/eggrafa/DBLAB/eisigiseis_ekfe/fysiki/vernier/fthinousa_talantwsi_vernier_ekfe_kefallhnias.pdf
Από εκεί και πέρα το θέμα είναι να παραλληλιστεί ο κατάλληλος πυκνωτής, η να κατασκευαστεί με την μορφή "πίπας" στα μπουζί η μπουζοκαλόδιων με τα κατάλληλα υλικά και την κατάλληλη προστασία για το RFI που μπορεί να κάνει ζημιά σε ευαίσθητα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου....
Απλά με τον πυκνωτή υπάρχει μεγαλύτερης διάρκειας σπινθήρας και ποιο ισχυρός (μεγαλύτερο ρεύμα σπινθήρα), άρα καλύτερη καύση, κάτι ανάλογο που έκανα στην τετρατραπλή ανάφλεξη ποιο πριν με τον πυκνωτή στο πρωτεύον ...
Έχει επεξεργασθεί από τον/την dimitris_tl στις Παρ Ιουν 15, 2012 10:07 am, 7 φορές συνολικά
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Δημήτρη καλησπέρα.
Βλέπω ότι συνεχίζεις την βελτίωση της ανάφλεξης και καλά κάνεις.
Μετά από καιρό.....επανέρχομαι για να σου πω τι είδα και στο δικό μου.
Όπως είχα γράψει όταν τοποθέτησα τον πυκνωτή κατάλαβα διαφορά στην ροπή στις χαμηλές στροφές....όχι τεράστια αλλά αισθητή.
Στην κατανάλωση δεν μπορώ να πω ότι υπάρχει σημαντική διαφορά.....άλλωστε όπως και συ έγραψες πιο πάνω, το πόδι τα κάνει όλα......και δυστυχώς το δικό μου είναι πολύ βαρύ...
Σε ήρεμη οδήγηση έχω δει κατανάλωση 8-9 λίτρα.....αλλά συνήθως είμαι στο 11-12 !!!!
Στη μέτρηση καυσαερίων είδα διαφορά στο ρελαντί και μέχρι τις 2000 στροφές... όχι πολύ σημαντική όμως. (περίπου 0,5 λιγότερο)
Αυτό δεν σημαίνει ότι αμφισβητώ αυτά που γράφεις σχετικά με το δικό σου....αντιθέτως.
Προσπαθώντας να δώσω μια εξήγηση σχετικά με το δικό μου......νομίζω ότι ο διανομέας είναι αυτός που δεν επιτρέπει να έχω μεγαλύτερη διάρκεια σπινθήρα.......εσύ τι λές ????
Βλέπω ότι συνεχίζεις την βελτίωση της ανάφλεξης και καλά κάνεις.
Μετά από καιρό.....επανέρχομαι για να σου πω τι είδα και στο δικό μου.
Όπως είχα γράψει όταν τοποθέτησα τον πυκνωτή κατάλαβα διαφορά στην ροπή στις χαμηλές στροφές....όχι τεράστια αλλά αισθητή.
Στην κατανάλωση δεν μπορώ να πω ότι υπάρχει σημαντική διαφορά.....άλλωστε όπως και συ έγραψες πιο πάνω, το πόδι τα κάνει όλα......και δυστυχώς το δικό μου είναι πολύ βαρύ...
Σε ήρεμη οδήγηση έχω δει κατανάλωση 8-9 λίτρα.....αλλά συνήθως είμαι στο 11-12 !!!!
Στη μέτρηση καυσαερίων είδα διαφορά στο ρελαντί και μέχρι τις 2000 στροφές... όχι πολύ σημαντική όμως. (περίπου 0,5 λιγότερο)
Αυτό δεν σημαίνει ότι αμφισβητώ αυτά που γράφεις σχετικά με το δικό σου....αντιθέτως.
Προσπαθώντας να δώσω μια εξήγηση σχετικά με το δικό μου......νομίζω ότι ο διανομέας είναι αυτός που δεν επιτρέπει να έχω μεγαλύτερη διάρκεια σπινθήρα.......εσύ τι λές ????
dimitris_patra- Αριθμός μηνυμάτων : 130
Ημερομηνία εγγραφής : 11/01/2012
Τόπος : Πάτρα
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Δημήτρη γειάσου,
ναι συνεχίζω τα πειράματα με τους πυκνωτές.... χρησιμοποίησα ένα πυκνωτή κενού από στρατιωτικό σταθμό που είχα βρει στο Μοναστηράκι εδώ και πάρα πολλά χρόνια, πάντως κοίταξα στο διαδίκτυο και πωλούνται ακόμα όπως και κεραμικοί στα 20.000V και 50pF. Αν είχα διανομέα και ένα πολλαπλασιαστή σαν τον δικό σου θα το δοκίμαζα να δω τι θα έκανε. Απλά παραλληλίζεις τον πυκνωτή στην έξοδο του πολλαπλασιαστή. Εγώ όμως με 4 πολ/στες πρακτικά δεν μπορώ να το κάνω λόγω χώρου, και δεν ξέρω τι επιπτώσεις θα έχει στον εγκέφαλο διότι τη στιγμή που συνδέεται ο πυκνωτής υπάρχει έντονη ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, και μάλιστα όταν μεγάλωσα το μήκος του σπινθήρα μου έκαψε το "μόντουλο" από Η/Μ παρεμβολή παρόλο που είχα συνδέσει δίοδο προστασίας για υπέρταση στην εξοδο του! Έγινε δηλαδή σαν τους πομπούς σπινθήρων που είχαν στις αρχές του 20ου αιώνα η κάτι σαν το πηνίο Τεσλα, και πλέον το μπουζοκαλώδιο που συνδέει την υψηλή ταση με το μπουζί, γίνεται κεραία και ακτινοβολεί....
Πάντως αξίζει τον κόπο να πειραματίζεσαι, διότι βγάζεις χρήσιμα συμπεράσματα. Είδες στο βίντεο πόσο ποιο δυνατός έγινε ο σπινθήρας και ακόμα και από τον ήχο φαινόταν τη διαφορά!
Το θέμα είναι ότι με τον πυκνωτή είδες βελτίωση και αυτό είναι θετικό, βέβαια παίζει μεγάλο ρόλο και το "πόδι" στην κατανάλωση.
Πάντως με 8-9 λίτρα με ήρεμη οδήγηση είσαι μια χαρά, το δικό μου σανιδωμένο πριν του κάνω καμία μετατροπή έκαιγε 11 λίτρα στην εθνική και μέσα στην πόλη 12 με 13 με βαρύ πόδι.
Τώρα γύρω στα 10 με 11 στην πόλη και 8.80 περίπου εκτός, αλλά με επιφύλαξη επειδή συμβαίνει μερικές αντλίες πρατηρίων να σφάλλουν....
Σχετικά αν ο διανομέας περιορίζει την διάρκεια σπινθήρα, σίγουρα παίζει ρόλο και σίγουρα υπάρχουν απώλειες και για αυτό έχει καταργηθεί. Μπορείς να υπολογίσεις τον χρόνο που παραμένει το ράουλο σε κάθε επαφή, γνωρίζοντας το τόξο που καταλαμβάνει η επιφάνεια του ράουλου στην άκρη σε συνάρτηση με την γωνιακή ταχύτητα που έχει, η οποία είναι σε άμεση σχέση με τις στροφές του κινητήρα, αλλά ποιό απλά βρες ένα παιδί με παλμογράφο, "κλέψε" επαγωγικά σήμα από ένα μπουζί όπως τα στροβοσκόπια που ρυθμίζουν το αβανς, και δες στην οθόνη την διάρκεια του σπινθήρα.
Μπορείς ακόμα να χρησιμοποιήσεις τον διανομέα με το ράουλο απλά για να δίνει αναφορά σε ποιό μπουζί θα σκάει ο σπινθήρας και να φτιάξεις ένα σύστημα με 4 πολλαπλασιαστές που θα ελέγχεται από ξεχωριστή μονάδα η οποία θα παίρνει αναφορά από τον διανομέα σου...
Ξέρω σου βάζω ιδέες, αλλά μια που ψάχνεσαι με το Νιβα δεν χάνεις τίποτα να τα δοκιμάσεις....
ναι συνεχίζω τα πειράματα με τους πυκνωτές.... χρησιμοποίησα ένα πυκνωτή κενού από στρατιωτικό σταθμό που είχα βρει στο Μοναστηράκι εδώ και πάρα πολλά χρόνια, πάντως κοίταξα στο διαδίκτυο και πωλούνται ακόμα όπως και κεραμικοί στα 20.000V και 50pF. Αν είχα διανομέα και ένα πολλαπλασιαστή σαν τον δικό σου θα το δοκίμαζα να δω τι θα έκανε. Απλά παραλληλίζεις τον πυκνωτή στην έξοδο του πολλαπλασιαστή. Εγώ όμως με 4 πολ/στες πρακτικά δεν μπορώ να το κάνω λόγω χώρου, και δεν ξέρω τι επιπτώσεις θα έχει στον εγκέφαλο διότι τη στιγμή που συνδέεται ο πυκνωτής υπάρχει έντονη ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, και μάλιστα όταν μεγάλωσα το μήκος του σπινθήρα μου έκαψε το "μόντουλο" από Η/Μ παρεμβολή παρόλο που είχα συνδέσει δίοδο προστασίας για υπέρταση στην εξοδο του! Έγινε δηλαδή σαν τους πομπούς σπινθήρων που είχαν στις αρχές του 20ου αιώνα η κάτι σαν το πηνίο Τεσλα, και πλέον το μπουζοκαλώδιο που συνδέει την υψηλή ταση με το μπουζί, γίνεται κεραία και ακτινοβολεί....
Πάντως αξίζει τον κόπο να πειραματίζεσαι, διότι βγάζεις χρήσιμα συμπεράσματα. Είδες στο βίντεο πόσο ποιο δυνατός έγινε ο σπινθήρας και ακόμα και από τον ήχο φαινόταν τη διαφορά!
Το θέμα είναι ότι με τον πυκνωτή είδες βελτίωση και αυτό είναι θετικό, βέβαια παίζει μεγάλο ρόλο και το "πόδι" στην κατανάλωση.
Πάντως με 8-9 λίτρα με ήρεμη οδήγηση είσαι μια χαρά, το δικό μου σανιδωμένο πριν του κάνω καμία μετατροπή έκαιγε 11 λίτρα στην εθνική και μέσα στην πόλη 12 με 13 με βαρύ πόδι.
Τώρα γύρω στα 10 με 11 στην πόλη και 8.80 περίπου εκτός, αλλά με επιφύλαξη επειδή συμβαίνει μερικές αντλίες πρατηρίων να σφάλλουν....
Σχετικά αν ο διανομέας περιορίζει την διάρκεια σπινθήρα, σίγουρα παίζει ρόλο και σίγουρα υπάρχουν απώλειες και για αυτό έχει καταργηθεί. Μπορείς να υπολογίσεις τον χρόνο που παραμένει το ράουλο σε κάθε επαφή, γνωρίζοντας το τόξο που καταλαμβάνει η επιφάνεια του ράουλου στην άκρη σε συνάρτηση με την γωνιακή ταχύτητα που έχει, η οποία είναι σε άμεση σχέση με τις στροφές του κινητήρα, αλλά ποιό απλά βρες ένα παιδί με παλμογράφο, "κλέψε" επαγωγικά σήμα από ένα μπουζί όπως τα στροβοσκόπια που ρυθμίζουν το αβανς, και δες στην οθόνη την διάρκεια του σπινθήρα.
Μπορείς ακόμα να χρησιμοποιήσεις τον διανομέα με το ράουλο απλά για να δίνει αναφορά σε ποιό μπουζί θα σκάει ο σπινθήρας και να φτιάξεις ένα σύστημα με 4 πολλαπλασιαστές που θα ελέγχεται από ξεχωριστή μονάδα η οποία θα παίρνει αναφορά από τον διανομέα σου...
Ξέρω σου βάζω ιδέες, αλλά μια που ψάχνεσαι με το Νιβα δεν χάνεις τίποτα να τα δοκιμάσεις....
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Δημήτρη πολύ ωραία όλα αυτά.....
κατέληξα στο συμπέρασμα ότι υπάρχει περιορισμός λόγω του διανομέα όπως έγραψα, διότι είδα ότι όταν άλλαζα το αβανς σε +5 ή +10 μοίρες υπήρχε διαφορά στις μετρήσεις και φαινόταν ότι με προανάφλεξη ο πυκνωτής έκανε δουλειά.Όμως όσο ανεβαίνουν οι στροφές .....το όφελος χάνεται. Το έχω ρυθμίσει τελικά σε +5 μοίρες και αφού έκανα και δοκιμές σε ένα πολύ ανηφορικό κομμάτι με πολύ κλειστές στροφές, είμαι αρκετά ικανοποιημένος από την απόδοση ...... και το έχω αφήσει έτσι.
Γιά τετραπλή ανάφλεξη δεν το σκέφτομαι, γιατί όπως σου είχα πει παλιότερα μου αρέσει η εξέλιξη στην τεχνολογία όμως σε σχέση με το νίβα προτιμώ να είναι όσο το δυνατόν πιό απλό γιατι έτσι νομίζω ότι είναι πιο αξιόπιστο όταν είσαι μακρυά από τον πολιτισμό ....στα βουνά!!!
Δεν σου κρύβω ότι έχω σκεφτεί ακόμα και να βγάλω την ηλεκτρονική και να του βάλω πλατίνες.....
Τέλος πάντων σε σχέση με τις γεννήτριες ΗΗΟ ...έχεις ασχοληθεί ???
ΥΓ. θα σου στείλω ένα pm για να μου πεις για κάτι ανταλλακτικά που θέλω.
κατέληξα στο συμπέρασμα ότι υπάρχει περιορισμός λόγω του διανομέα όπως έγραψα, διότι είδα ότι όταν άλλαζα το αβανς σε +5 ή +10 μοίρες υπήρχε διαφορά στις μετρήσεις και φαινόταν ότι με προανάφλεξη ο πυκνωτής έκανε δουλειά.Όμως όσο ανεβαίνουν οι στροφές .....το όφελος χάνεται. Το έχω ρυθμίσει τελικά σε +5 μοίρες και αφού έκανα και δοκιμές σε ένα πολύ ανηφορικό κομμάτι με πολύ κλειστές στροφές, είμαι αρκετά ικανοποιημένος από την απόδοση ...... και το έχω αφήσει έτσι.
Γιά τετραπλή ανάφλεξη δεν το σκέφτομαι, γιατί όπως σου είχα πει παλιότερα μου αρέσει η εξέλιξη στην τεχνολογία όμως σε σχέση με το νίβα προτιμώ να είναι όσο το δυνατόν πιό απλό γιατι έτσι νομίζω ότι είναι πιο αξιόπιστο όταν είσαι μακρυά από τον πολιτισμό ....στα βουνά!!!
Δεν σου κρύβω ότι έχω σκεφτεί ακόμα και να βγάλω την ηλεκτρονική και να του βάλω πλατίνες.....
Τέλος πάντων σε σχέση με τις γεννήτριες ΗΗΟ ...έχεις ασχοληθεί ???
ΥΓ. θα σου στείλω ένα pm για να μου πεις για κάτι ανταλλακτικά που θέλω.
dimitris_patra- Αριθμός μηνυμάτων : 130
Ημερομηνία εγγραφής : 11/01/2012
Τόπος : Πάτρα
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Γειά σου Μήτσε,
τώρα γύρισα από Κύμη, χαλαρά χαλαρά 265 χιλιόμετρα με απαλό γκάζι έκαψε 21, 33 λίτρα, δηλ 8,05 λίτρα στα 100 χιλμ μια χαρά για Νίβα. Αφού του ρύθμισες το αβανς και πάει καλύτερα με το πυκνωτή αυτό είναι πολύ θετικό.
Κοίτα όσο πηγαίνεις προς τα πίσω στην τεχνολογία, το αυτοκίνητο θα σου καίει περισσότερο, και η απόδοση δεν θα είναι η βέλτιστη σε όλες τις γκάμες στροφών....
Το καλύτερο καρμπυρατέρ δεν μπορεί να πιάσει σε απόδοση τον ηλεκτρονικό ψεκασμό, διότι ο ψεκασμός είναι κλειστό σύστημα και με τις πληροφορίες που δίνει συνεχώς ο αισθητήρας "λ" διορθώνει το μείγμα και έχεις ιδανικό μείγμα και καυσαέρια ανά κάθε στιγμή, ενώ το καρμπυρατέρ είναι ανοικτό σύστημα (χαζό) και δεν διορθώνει, όπως επίσης η χαρτογράφηση που έχει ο εγκέφαλος είναι μελετημένη για τις βέλτιστες συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα.
Τώρα αμα θες να βάλεις πλατίνες κανένα πρόβλημα αν φυσικά το Νιβα σου δεν είναι καταλυτικό αλλοιώς θα αλλάξει καταλύτη πολύ ποιο γρήγορα με τις πλατίνες, και φυσικά θα σου καίει περισσότερο....
Αυτό που σκέφτομαι να φτιάξω και όποιος θέλει ας το δοκιμάσει, είναι αντί να παραλληλίσω πυκνωτή 50pF στην έξοδο υψηλής κάθε πολ/στή, να πάω στον τόρνο και να φτιάξω "πιπες" για τα μπουζί, οι οποίες θα είναι πυκνωτές από μόνες τους, όπως παλιά αν θυμάσαι κάτι πίπες που είχε η Yamaha στις XJ750 με μεταλικό θώρακα απέξω.... Θα πειραματιστώ θα μετρήσω χωρητικότητα που σχηματίζεται και βλέπουμε..... Πάντως είδες διαφορά που έχει ο σπινθήρας, η μέρα με τη νύκτα....
Σχετικά με την ηλεκτρόλυση δεν έχω ασχοληθεί....
Λοιπόν σχετικά με τα ανταλλακτικά, αν ξέρω θα σου πω πολύ ευχαρίστως.
Αυτά και καλή συνέχεια
τώρα γύρισα από Κύμη, χαλαρά χαλαρά 265 χιλιόμετρα με απαλό γκάζι έκαψε 21, 33 λίτρα, δηλ 8,05 λίτρα στα 100 χιλμ μια χαρά για Νίβα. Αφού του ρύθμισες το αβανς και πάει καλύτερα με το πυκνωτή αυτό είναι πολύ θετικό.
Κοίτα όσο πηγαίνεις προς τα πίσω στην τεχνολογία, το αυτοκίνητο θα σου καίει περισσότερο, και η απόδοση δεν θα είναι η βέλτιστη σε όλες τις γκάμες στροφών....
Το καλύτερο καρμπυρατέρ δεν μπορεί να πιάσει σε απόδοση τον ηλεκτρονικό ψεκασμό, διότι ο ψεκασμός είναι κλειστό σύστημα και με τις πληροφορίες που δίνει συνεχώς ο αισθητήρας "λ" διορθώνει το μείγμα και έχεις ιδανικό μείγμα και καυσαέρια ανά κάθε στιγμή, ενώ το καρμπυρατέρ είναι ανοικτό σύστημα (χαζό) και δεν διορθώνει, όπως επίσης η χαρτογράφηση που έχει ο εγκέφαλος είναι μελετημένη για τις βέλτιστες συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα.
Τώρα αμα θες να βάλεις πλατίνες κανένα πρόβλημα αν φυσικά το Νιβα σου δεν είναι καταλυτικό αλλοιώς θα αλλάξει καταλύτη πολύ ποιο γρήγορα με τις πλατίνες, και φυσικά θα σου καίει περισσότερο....
Αυτό που σκέφτομαι να φτιάξω και όποιος θέλει ας το δοκιμάσει, είναι αντί να παραλληλίσω πυκνωτή 50pF στην έξοδο υψηλής κάθε πολ/στή, να πάω στον τόρνο και να φτιάξω "πιπες" για τα μπουζί, οι οποίες θα είναι πυκνωτές από μόνες τους, όπως παλιά αν θυμάσαι κάτι πίπες που είχε η Yamaha στις XJ750 με μεταλικό θώρακα απέξω.... Θα πειραματιστώ θα μετρήσω χωρητικότητα που σχηματίζεται και βλέπουμε..... Πάντως είδες διαφορά που έχει ο σπινθήρας, η μέρα με τη νύκτα....
Σχετικά με την ηλεκτρόλυση δεν έχω ασχοληθεί....
Λοιπόν σχετικά με τα ανταλλακτικά, αν ξέρω θα σου πω πολύ ευχαρίστως.
Αυτά και καλή συνέχεια
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Καλησπέρα. Μήπως μπορείτε να πείτε , έστω με π.μ. κάποια μαγαζιά για την αγορά των πυκνωτών γιατί σε 1 kV δεν μπορώ να βρώ στα γνωστά μου, π.χ. στο Χαλάνδρι. Μου λένε οτι σε 1kV πρέπει να είναι σαν τη χούφτα μου, δεν έχουν ξαναδεί ! Επίσης όποιο άλλο ηλεκτρονικό εξάρτημα.
alfaka- Αριθμός μηνυμάτων : 29
Ημερομηνία εγγραφής : 07/07/2012
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Κλικάρεις ΕΔΩ και επιλέγεις "εμπόριο εξαρτημάτων".....
dimitris_tl- Αριθμός μηνυμάτων : 137
Ημερομηνία εγγραφής : 13/07/2011
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Ευχαριστώ πολύ, Δημήτρη! Όψομαι πιθανώς και για ερωτήσεις επι της εφαρμογής στο άμεσο μέλλον! Καλό βράδυ!!
alfaka- Αριθμός μηνυμάτων : 29
Ημερομηνία εγγραφής : 07/07/2012
Απ: Tετραπλή Ανάφλεξη σε Νιβα / 2002
Καλή νύκτα και καλό ξημέρωμα, σύντροφοι νιβάκηδες. Εν προκειμένω στο θέμα της ανάφλεξης και θέλοντας να φτιάξω την τετραπλή εν ευθέτω χρόνω, τι μπουζοκαλώδια θα εχρειάζοντο; μήπως ενισχυμένης μονώσεως, σιλικόνης, τύπου <<μάγκνεκορ>> ίσως ακόμη; Η ερώτηση αφορά και την εργοστασιακή ανάφλεξη της Λάντα, δεδομένου ότι μετά απο 4 χρόνια ακινησίας αυτοκινήτου χρειάζομαι ένα σέτ καινουργών επειγόντως, το ένα ήδη άρχισε να χάνη ρεύμα! Μήπως να έπαιρνα τώρα μιά και καλή ένα σετ καλών σιλικόνης ή άλλο για να μείνη και για την τετραπλή, ή ένα σετ μαμίσια καινούργια που θα αλλάξω μετά; Η τετραπλή μήπως θα θέλη άλλου μήκους καλώδια; Τι έχετε να πείτε;
Υ.Γ. Ερώτηση- παρατήρηση υπ' όψη Dimitris TL: Στον μεγάλο και χρησιμότατο κατάλογο ιστοσελίδων που μου συνέστησες για πυκνωτές PP βρήκα μερικές με 1kV αλλά σε άσχετη χωρητικότητα, το πολύ 150 nF. Κάποια συγκεκριμμένη υπόδειξη υπάρχει; εάν ναι χίλια ευχαριστώ!
Υ.Γ. Ερώτηση- παρατήρηση υπ' όψη Dimitris TL: Στον μεγάλο και χρησιμότατο κατάλογο ιστοσελίδων που μου συνέστησες για πυκνωτές PP βρήκα μερικές με 1kV αλλά σε άσχετη χωρητικότητα, το πολύ 150 nF. Κάποια συγκεκριμμένη υπόδειξη υπάρχει; εάν ναι χίλια ευχαριστώ!
alfaka- Αριθμός μηνυμάτων : 29
Ημερομηνία εγγραφής : 07/07/2012
Σελίδα 1 από 2 • 1, 2
Σελίδα 1 από 2
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|